فروشگاه کتاب ساعد
پست الکترونیک :

چگونه به خودمان انگیزه دهیم؟ (قسمت یازدهم)

ارسال شده توسط دکتر احسان منصوری در 1399/03/28 - 09:14:50
چگونه به خودمان انگیزه دهیم؟ (قسمت آخر)

هفت راهکار عملی برای افزایش انگیزه در قالب ۱۰ قسمت، معرفی شد که شاید یک مجموعه منحصر به فرد در این زمینه باشد و با یک جستجوی ساده در گوگل می توان به صحت این ادعا پی برد.

۱- محاسبه درآمد
۲- یادگیری و به کارگیری
۳- برنامه ریزی عصبی کلامی NLP
۴- انجام کارها با نیت خوب و بدون چشمداشت
۵- تزریق انرژی مثبت به دیگران
۶- شکرگزاری
۷- مقایسه ی هوشمندانه

بحث و گفتگو در این زمینه بسیار مفصل و پایان ناپذیر است. انگیزه، یکی از ثروت های واقعی است که دستیابی به آن می تواند نتایج و آثار تکرار ناپذیری در بر داشته باشد.

انگیزه های درونی و چشمه های درونی ایجاد انگیزه، بسیار کارآمدتر و ماندگارتر از عوامل بیرونیِ ایجاد کننده و افزایش دهنده ی انگیزه هستند اما نباید نقش عوامل بیرونی را نیز نادیده گرفت. بهترین استراتژی و راهبرد در شکل گیری چرخه ی انگیزه، استفاده از عوامل بیرونی به عنوان بازخورد تقویت کننده ای برای استحکام انگیزه های درونی است.
به عنوان مثال، برای موفقیت های درسی ابتدا باید انگیزه های درونی ایجاد شود تا اینکه به واسطه ی آن و در ادامه ی برنامه ریزی و پشتکار، موفقیت هایی حاصل گردد و به دنبال آن تشویق یا موقعیت های بهتری برای فرد به دست آید که این عامل می تواند به تقویت بیش از پیش انگیزه های درونی کمک کند.

در نتیجه، لازم است که چرخه ای ایجاد شود تا انگیزه، به صورت منظم و سیستماتیک، ایجاد و تقویت شود. این چرخه می تواند هم برای خود و هم برای دیگران مفید بوده و ثمرات ارزشمندی در پی داشته باشد.


دیدگاه‌های شما:
  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.
Captcha