فروشگاه کتاب ساعد
پست الکترونیک :

چگونه به خودمان انگیزه دهیم؟ (قسمت هفتم)

ارسال شده توسط دکتر احسان منصوری در 1399/03/28 - 09:11:47
همه‌ی ما شنیده‌ایم که بر اساس روایات، سلام کردن ۷۰ ثواب دارد که ۶۹ ثواب آن سهم سلام کننده و یک ثواب آن سهم پاسخ دهنده است...
چهار راهکار عملی افزایش انگیزه که در قسمت های قبلی معرفی شد عبارتند از:
۱- محاسبه درآمد
۲- یادگیری و به کارگیری
۳- برنامه ریزی عصبی کلامی NLP
۴- انجام کارها با نیت خوب و بدون چشمداشت
در این قسمت نیز راهکار عملی دیگری را معرفی می‌کنیم. یکی از قوانین حاکم بر طبیعت، "قانون کارما" است. قانون کارما می‌گوید نمی‌شود تصور کنیم که اثر اقدامات ما، به خود ما بر نمی‌گردد. نقل قوانین علمی، ضرب‌المثل‌ها و اشعاری که در این زمینه هست نیز خالی از لطف نیست. 
قانون سوم نیوتون: هر عملی عکس العملی دارد.
ضرب‌المثل: از هر دست تحویل بدی با همان دست تحویل می‌گیری.
شعر:
این جهان کوه است و فعل ما ندا
سوی ما آید نداها را صدا
راهکار پنجم، "تزریق انرژی مثبت به دیگران" است. تشویق و ایجاد انگیزه در دیگران می‌تواند پس انداز بسیار خوبی برای خود ما باشد. البته اگر انرژی دادن و تشویق و انگیزه، تصنعی و غیر واقعی باشد، چه بسا نتیجه معکوس داشته باشد.
باید حسادت را کنار گذاشت و برای موفقیت‌های دیگران از ته دل خوشحال شد. وقتی از کسب موفقیت دیگران قلبا خوشحال شدیم، یک منبع لایزالی از انگیزه در درون خود پرورش داده‌ایم. عشق ورزیدن، انرژی مثبت دادن به دیگران، لذت بردن از موفقیت‌های دیگران و از همه مهم‌تر دعای خیر کردن برای دیگران، یکی از راهکارهای ایجاد و تقویت انگیزه برای خود ماست.
در مقابل آن، غیبت، حسادت، چشم و هم چشمی، بدخواهی، کوچک شمردن موفقیت‌های دیگران و از همه مهم‌تر نفرین دیگران، به شدت موجب کاهش انگیزه‌ی انسان می‌شود.
ادامه دارد ...


دیدگاه‌های شما:
  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.
Captcha