فروشگاه کتاب ساعد
پست الکترونیک :

سمینار تحلیل عوامل مؤثر بر آینده‌ی اشتغال و کارآفرینی

ارسال شده توسط دکتر احسان منصوری در 1394/09/21 - 10:34:27

این سمینار در روز پنج‌شنبه 5 آذرماه 94 از ساعت 18 الی 19:30 در نمایشگاه صنعت و معدن استان مرکزی برگزار گردید

سمینار تحلیل عوامل مؤثر بر آینده‌ی اشتغال و کارآفرینی در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی استان مرکزی با حضور جمعی از علاقه‌مندان برگزار گردید. این سمینار به همت دانشگاه اراک و در جهت توسعه کارآفرینی و افزایش آگاهی نسل جوان در خصوص آینده‌ی کسب و کار تدارک یافت.


در این سمینار که در آن نتایج یک آینده پژوهی در خصوص آینده‌ی اشتغال و کارآفرینی به تصویر کشیده شد، به تحلیل فراروندهایی که در آینده، فضای کسب و کار را تحت تأثیر قرار خواهد داد، پرداخته شد. اهمیت این مطالب از آن جهت است که می‌تواند در انتخاب رشته‌های تحصیلی، گزینش حوزه‌های کسب و کار و نیز سرمایه‌گذاری‌ها مفید و مؤثر باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ثروت جهان در سال 2050، 7 برابر شده در حالی که جمعیت جهان کمتر از 50 درصد رشد خواهد کرد (حدوداً 9 میلیارد نفر) بنابراین متوسط ثروت مردم جهان افزایش خواهد یافت؛ اما این سهم به صورت مساوی تقسیم نخواهد شد. در آینده، اقتصاد به سمت و سوی "کم کربن" بودن حرکت خواهد کرد و سهم محصولات و کالاهای فیزیکی در اقتصاد کمتر از 20 درصد خواهد بود.

زمان، مکان و دانش، از پیشران‌های مهم در اقتصاد آینده محسوب می‌شوند و نقش فناوری در آینده‌ی اشتغال و کارآفرینی پررنگ و تأثیرگذار خواهد بود. شغل‌های آینده باید سازگار، هم‌سو و هماهنگ با فناوری بوده و به صورت جهانی انتخاب شوند. در آینده، شغل‌هایی که در آنها خلاقیت و نوآوری حرف اول را می‌زند از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار خواهند بود و شغل‌های معمولی و تکراری، سهم چندانی از ثروت را به همراه نخواهند داشت.

در این مراسم، کتاب "ثروتمندی یا علم اندوزی؟" به حاضرین معرفی شد و بخش‌هایی از کتاب که به سمینار مذکور مرتبط بود مورد تأکید قرار گرفت.



دیدگاه‌های شما:
  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.
Captcha