فروشگاه کتاب ساعد
پست الکترونیک :

دوست داری پولدار بشی؟ (قسمت دهم)

ارسال شده توسط دکتر احسان منصوری در 1394/06/02 - 13:47:35

این دهمین قسمت از مجموعه دوست داری پولدار بشیه. تا این قسمت، نه تا درس رو یاد گرفتیم. مرور این درسها خیلی خیلی مهمه. شاید در نگاه اول ساده باشن اما تا زمانی که ملکه ذهن شما نشن و اونها رو به صورت خودکار به کار نبرید، فقط یه سری اطلاعات محسوب میشن. در این درس خواهیم گفت که فکر کردن به پول چه نقشی در پولدار شدن خواهد داشت ...

درس دهم: اگه دوست داری پولدار بشی بهتره اصلا به پول فکر نکنی

یکی از اشتباهات افراد در مسیر پولدار شدن اینه که به جای تمرکز روی کارهاشون و ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و باب میل مشتری، روی کسب پول تمرکز می کنن. این عامل در طول زمان موجب میشه که اونا لحظه به لحظه از پول دور بشن. حتما میپرسید چطوری؟ وقتی به جای تمرکز بر مشتری و تامین خواسته های اون، روی پول تمرکز کنیم، ممکنه برای کسب سود بیشتر، در هزینه ها صرفه جویی کنیم، و این صرفه جویی موجب کاهش کیفیت محصول یا خدمت شده و در نهایت موجب نارضایتی مشتری میشه. اینجاست که مشتری ناراضی ترجیح میده که تامین خواسته هاشو به یکی دیگه (مثلا رقیب) واگذار کنه و به مرور فروش ما کاهش پیدا کرده و به دنبال اون هم پول ما کم میشه.

همچنین کسی که روی پول تمرکز میکنه نمیتونه خدمت بی توقع ارائه بده و دائما میخواد برای کوچکترین کاری که انجام میده، پول مطالبه کنه، غافل از اینکه، مشتری کاملا با تمام حواسش داره ما رو رصد میکنه و دیر یا زود ارتباطش رو با ما قطع میکنه.

اگه میخوای پولدار بشی، بهتره به جای اینکه کاری رو به خاطر پول برای مشتری انجام بدی، اون کار رو به خاطر خود مشتری انجام بدی. بدون تردید مشتریان به مرور به این قضیه پی می برن و به واسطه این عملکرد بی نظیر شما، پولشون رو در اختیار شما میذارن. البته رسیدن به این سطح از بلوغ، کار سختیه و احتیاج به تمرین و ممارست داره. پس باید یاد بگیریم که این پوله که باید دنبال ما بیاد نه اینکه ما دنبال پول بریم.

برای اینکه سلسله مباحث دوست داری پولدار بشی خسته کننده نشه و شما خواننده عزیز فرصت داشته باشید که روی اونا کار کنید و اونا رو به یکی از تواناییهاتون تبدیل کنید، ادامه مباحث رو به بعد موکول میکنیم. حتما نظرات خودتون رو در مورد این مطالب بیان کنید چرا که نظرات و پیشنهادهای شما در تکامل این موضوعات موثر خواهد بود.



دیدگاه‌های شما:
  1. amir
    (1394/06/04 ساعت 07:18:34)
    با مشتریان بدقول چه کنیم؟؟تو بازار فعلی خیلی زیادند.حتی اگر همه این اصول رو اجرا کنیم، باز هم هستند کسانی که پولشون رو نمیدن...و اصلاً اگر خودمون با مشتری رودربایستی داشته باشیم چی؟مثلاً ازدوستانمون باشه
  2. amir
    (1394/06/04 ساعت 07:19:17)
    اگر میشه درباره هدف و اراده هم بنویسید
Captcha