فروشگاه کتاب ساعد
پست الکترونیک :

دوست داری پولدار بشی؟ (قسمت نهم)

ارسال شده توسط دکتر احسان منصوری در 1394/06/01 - 17:33:34

در قسمتهای قبلی گفتیم که باید مشتری داشته باشیم و ضمن شناخت اونها و ارائه ارزشی متناسب با خواست اونها، هزینه ها رو کاهش داده و درآمدها رو افزایش بدیم. همچنین گفتیم که پول باید در گردش باشه و جریان داشته باشه. اما سؤال اینجاست که چطوری درآمدهامون رو افزایش بدیم ...

برای افزایش درآمد چند راه وجود داره که یکی از اونها رو در قسمتهای قبل بیان کردیم. اگه خاطرتون باشه گفتیم که باید منابع درآمد مختلفی ایجاد کنیم. مثلاً هم از فروش محصول و هم از ارائه خدمت که دو منبع مختلف محسوب میشه درآمد کسب کنیم. اما اینجا می خوایم یه چیز دیگه ای بگیم.

درس نهم: اگه می خوای پولدار بشی باید بتونی خوب بفروشی و فروشندگی بلد باشی

شاید این درس یکی از کلیدی ترین درسهای مجموعه "دوست داری پولدار بشی" باشه. پله های موفقیت و پولدار شدن از این درس آغاز میشه. اما هر وقت از فروش صحبت می کنیم باید بدونیم که بر خلاف تفکر عامه مردم، فروشنده خوب کسی نیست که زیاد حرف بزنه و مشتری رو مسحور کلام خودش کنه. بلکه همونطوری که هر انسانی دو تا گوش داره و یک دهان، فروشنده خوب هم باید بیشتر از اینکه حرف میزنه گوش بده. حالا ممکنه یه عده بگن اینکه نشد، مشتری از کجا گیر بیاریم که برامون حرف بزنه؟ و در جواب میگیم که این درس نهمه این مجموعه است لطفاً حتما درسهای قبلی رو با دقت بخونید.

ما به یک فروشنده خوب لفظ پزشک فروش رو نسبت می دیم یعنی همونطور که یک پزشک ابتدا معاینه می کنه و در ادامه تشخیص میده و بعد تجویز میکنه، یک فروشنده خوب هم دقیقاً باید همین کار رو بکنه.

یعنی اول معاینه می کنه و خوب به خواسته های مشتری و مشکلی که مشتری داره گوش میده. بعد با پرسیدن سؤال و ارتباط دو سویه، تشخیص میده که چه چیزی نیاز مشتری رو برطرف می کنه و در نهایت تجویز خودش که معرفی یک یا چند محصول مناسب مشتری هست رو پیشنهاد میده.

شاید تا این درس هر چی گفته شد رو بشه مو به مو انجام داد اما این درس صرفاً با نوشتن و توضیح دادن قابل آموزش نیست لذا چند روش وجود داره:

اول اینکه خواننده محترم صبر و شکیبایی پیشه کنه و در اثر زمان، سعی و خطا و کسب تجربه، به شناخت کافی برسه

دوم اینکه با یه فروشنده حرفه ای کار کنه و از اون اصول و فنون فروش رو یاد بگیره و مدام آموخته هاشو به کار بگیره

سوم اینکه در دوره های آموزشی فروش حرفه ای شرکت کنه. البته ما قصد داریم به زودی این دوره ها رو راه اندازی کنیم و شما میتونید با پیگیری مطالب سایت از اخبار برگزاری دوره ها نیز مطلع بشید. خبرهای خوبی در راه است ...

دوست داری پولدار بشی؟ (قسمت دهم)



دیدگاه‌های شما:
  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.
Captcha